Könyvajánló – 2020. december
Anthony William: Tisztulj és gyógyulj (Édesvíz Kiadó, 2020) Tisztítókúrák, melyek valóban azt célozzák, ami elromlott ...
Anthony William: Tisztulj és gyógyulj (Édesvíz Kiadó, 2020)
Tisztítókúrák, melyek valóban azt célozzák, ami elromlott a testünkben.
Anthony William, New York Times sikerlistás szerző könyvében minden benne van, amit a tisztítókúráról tudnod kell, hogy átformálhasd az egészségedet – és az életedet.
Ha úgy gondolod, hogy semmilyen tisztítókúrára nincs szükséged – ha biztosra veszed, hogy a te szervezetben nem bújhatnak meg méreganyagok – gondold át még egyszer! A mai világban már a születésünk előtt megjelennek az egészségünket fenyegető mérgek és kórokozók, hogy aztán folyamatosan hátráltassanak továbbra is, amikor a mindennapi életünk során találkozunk velük.
A tisztítókúra létfontosságú fegyver ezekkel a terhelésekkel szemben – ha tudod, hogyan végezd. Ezért van szükséged erre a könyvre. Anthony William, a Gyógyító médium rengeteg meglátással és információval tömte tele a tisztítókúrák ezen egykötetes forrását a híres kilenc napos 3:6:9 tisztítókúrájával kezdve, melyet aztán speciális egészségi igényeknek megfelelő életmentő protokollokkal – például kórokozók elleni tisztítókúra, reggeli tisztítás és nehézfém-méregtelenítés – fejelt meg.
Mit találsz ebben a könyvben:
– A neked megfelelő tisztítókúra kiválasztásának módját
– A tüneteid és állapotod okainak mélyreható feltárását
– A tisztítókúrák során alkalmazandó és kerülendő dolgokat, személyre szabással és helyettesítésekkel együtt
– Az igazságot olyan trendi témákkal kapcsolatban, mint a szakaszos böjt, a víz- és léböjtölés, a rost, a fehérje, a bulking és cutting módszer, a makrók számolása, valamint a mikrobiom
– Útmutatást a tisztítókúra során esetleg alkalmazandó étrend-kiegészítőkkel kapcsolatban
– Rengeteg információt méreganyagokról, problémás élelmiszerekről, toxikus nehézfémekről és a vírusoktól való megtisztulásról
– Annak fizikai okait, hogy a tisztítókúra érzelmi tapasztalás lehet
– Több mint 75 receptet és mintaétrendet a Gyógyító médium tisztítókúrákhoz
– Spirituális és lelki támogatást emlékeztetőül arra, hogy a gyógyulás csakugyan lehetséges
„A könyvben bemutatott tisztítókúrák azzal foglalkoznak, ami valóban rossz irányt vett a testünkben, és amelyet egyetlen trendi életmód-megközelítés sem kezelhet” – írja Anthony. – „Légy együttérző magaddal, és tudd, hogy a szenvedésed nem a te hibád. Az, hogy küzdelmes az életed, nem a te hibád. Minden egyes órában és nap mint nap fantasztikus dolgokat érsz el, miközben a könyvben talált hathatós eszközökkel dolgozol a gyógyulásodon. Hiszem, hogy meg tudsz gyógyulni.”
Anthony William, a globális zellerlémozgalom elindítója és a New York Times sikerlistákat vezető Csodatévő zeller, Egészséges májműködés, Egészséges pajzsmirigy, Gyógyító ételek és Gyógyító médium című könyvek szerzője azzal az egyedi képességgel született, hogy az Együttérzés szellemével beszélget, aki olyan elképesztően pontos egészségügyi információkkal látja el őt, melyek gyakran megelőzik a jelenkort. Gyógyító médiumként mutatott páratlan pontossága és sikeres gyógyítási aránya világszerte milliók bizalmát és szeretetét nyerte el.
Margaret Atwood: Macskaszem (Jelenkor Kiadó, 2020)
Elaine Risley, az ellentmondásos megítélésű festőnő az életmű-kiállítására tér vissza fiatalsága színhelyére, Torontóba. A városba érkezve megrohanják az emlékek: eszébe jutnak egykori játszótársai, akikkel együtt fedezték fel a barátság titokzatos világát, megismerve a vágyakozást, a kegyetlenséget és az árulást, de felidéződnek a férfiak is, akikkel – az alkotás mellett – az elveszített önbecsülése helyén támadt űrt próbálta később kitölteni. Elaine-nek szembe kell néznie múltjával, művészként és nőként is számot kell vetnie önmagával.
A Macskaszemben feltárul a gyermeki lét sötét oldala és a 20. század közepén művészként érvényesülni próbáló nő küzdelmes útja. „A világ, melyet Atwood halálos pontossággal lefest, magányos, rémisztő hely, ahol az idő múlását az osztályterem ablakába lógatott papírtökök, hóemberek és -tulipánok jelzik, és a jövő, minden taszító női rejtélyével, csupán fenyegetés” ‒ írta róla The New York Times. Az 1989-ben Booker-díjra is jelölt regény most először olvasható magyarul.
„Az ember nem visszatekint az időre, inkább keresztülnéz rajta, lefelé, akár a vízen. Néha ez bukkan a felszínre, néha az, néha semmi. Semmi sem múlik el.”
Miller Lajos, Mátai Györgyi: Az operaművészet szolgálatában (Nap Kiadó, 2020)
Miller Lajosról operaházi tagságának első öt éve után a hozzáértő szakemberek egyöntetűen állították, „megszületett” a nagy magyar Verdi-baritonok emlékformáló utódja….A tizenöt Verdi-hős mellett az opera- és zeneirodalom legjelesebb szerzőit szólaltatta meg Csajkovszkijtól Wagnerig, Erkel Ferenctől, Bartók Bélától, Kodályon Zoltánon át Szokolay Sándorig.
Végignézve kiteljesedő pályaképét, szinte hihetetlennek tűnő adatok sorjáztak elénk, 40 év, 75 szerep, 20 oratórium, hatalmas repertoár. De tovább kutatva a tények között – a világ 75 városában mutatkozott be. Csak Európában /1976 és 1991 között/ 1925 napot töltött, ebből legtöbbet Milánóban /a Scala-előadások és a híres olasz RAI koncertjei okán/, 617-et. Nem említve tengerentúli útjait…
Nem szabályos életregény, noha az első oldalak után annak tűnhet. Nincs híján drámai fordulatokban, családját, gyermekkorát, felnőtté válását is bemutatja. Mindezt e könyv oldalaiba sűrítve, gazdag fotóanyaggal, egy művészpálya hozományaként, múltja, emlékgyűjteménye tanulságaival, nyolcvanadik születésnapjára, tisztelgő ajándéknak szánva.
Az EMMI támogatásával.
Woody Allen: Apropó nélkül – Önéletrajz (Jaffa Kiadó, 2020)
Woody Allen régóta várt memoárját tartja kezében az olvasó, amelyben korunk egyik legmeghatározóbb filmes személyisége páratlan részletességgel, leplezetlen őszinteséggel és természetesen a tőle megszokott humorral idézi fel viharos életét.
Megismerhetjük a neves rendező brooklyni gyerekkorát és humoristaként végzett első munkáit, és bepillantást nyerhetünk a televíziózás hőskorába, amikor szövegíróként a műfaj legnagyobbjaival dolgozhatott együtt. A kezdeti nehézségek és a stand-up előadói korszak után Allen egy életre elkötelezte magát a film mellett, ahol aztán sikert sikerre halmozott. Az olvasó életteli és izgalmas beszámolót kap az első vígjátékok (köztük a Fogd a pénzt, és fuss!) készítéséről, majd a több mint hatvan évet átívelő, elképesztően termékeny pálya legjobb és legnehezebb pillanatairól. Szóba kerülnek a nagy klasszikusok, köztük az Annie Hall, a Manhattan, a Hannah és nővérei, egészen a legutóbbi évtizedek alkotásaiig. És persze nem maradhatnak ki a házasságok, a szerelmek, a híres barátok, a jazz, a könyvek és a színdarabok sem. A számtalan felidézett anekdotából sok minden kiderül a mester félelmeiről és hibáiról, de emlékei közt szemezgetve a szerző azokra is sort kerít, akiket szeretett, akikkel együtt dolgozott, és akiktől tanult.
A filmtörténet élő klasszikusának végtelenül szórakoztató, meghökkentően őszinte, gazdag és szellemes emlékiratában az olvasó megtalál mindent, amit tudni szeretett volna Woody Allenről – de sosem merte megkérdezni…
Peter Frankopan: Selyemutak – Egy új világtörténet (Park Kiadó, 2020)
A hírnév és a vagyon évszázadokon át Nyugaton, a két Amerika új világában várta a merészeket. A kalandra és meggazdagodásra vágyók ma a Keletre függesztik tekintetüket. A Közép-Ázsiában, majd Kína és India jókora részein át húzódó térség valaha uralkodó szerepet játszott a világ gazdasági, politikai, kereskedelmi és kulturális életében, s most hasonlóan meghatározó jelentőségre tesz szert.
A világtörténelem új szempontok alapján megfogalmazott nagy áttekintése, a Selyemutak szemkápráztató feltérképezése azoknak az erőknek, amelyek birodalmakat virágoztattak fel és taszítottak a mélybe, áruk és eszmék áramlását irányították, napjainkban pedig a nemzetközi viszonyok és folyamatok új fejezetének kezdetét ígérik.
Peter Frankopan (1971) az Oxfordi Egyetem professzora, a Centre for Byzantine Research igazgatója. Rendszeresen tart előadásokat a világ legnevesebb egyetemein, többek közt Cambridge-ben, a Yale-en, a Harvardon, a Princetonon és a londoni King’s College-ban. 2019-ben az angol Prospect Magazine a világ 50 legkiemelkedőbb gondolkodója közé választotta. A The New Statesman szerint „ő napjaink történész rocksztárja”. Selyemutak című könyve eddig több mint 30 nyelven jelent meg.
David Grossman: Csak játszik velem az élet (Scolar Kiadó, 2020)
„Tuvja Bruk a nagyapám volt, Vera pedig a nagyanyám. Rafael, Rafi, R. az apám volt, ezt már tudjuk. És Nina… De hát Nina nincs a képen. Ez egy ilyen család.” – írja Gili a jegyzetfüzetébe. Vera kilencvenedik születésnapjára azonban Nina visszatér a kibucba, ahol anyja euforikus örömmel, lánya, Gili dühösen és Rafi nem szűnő rajongással fogadja. Ezúttal, úgy tűnik, Nina nem akar elmenekülni: sürgősen tudnia kell, mi történt életének első éveiben. Azt akarja, hogy az anyja mondja el neki, mi történt, amikor mint fiatal horvát zsidó lány beleszeretett Milosba, a föld nélküli szerb parasztok fiába. És mi történt, amikor Milost a sztálinisták börtönbe zárták kémkedés vádjával. Tudni akarja, miért deportálták Verát Goli Otok szigetére, és miért hagyta el őt hat és fél éves korában. Vera, Nina, Gili és Rafi útra kelnek, és a válaszok nyomába erednek. A katartikus utazás Goli Otokra elsöprő erővel formálja át mindannyiuk életét.
David Grossman a transzgenerációs traumák természetét, történelem és egyéni sors összefonódását, a döntések visszavonhatatlanságát és a megbocsájtás erejét tárja az olvasó elé – morális ítélkezés nélkül, hitelesen.
Guillaume Musso: Egy párizsi apartman (Park Kiadó, 2020)
Párizs, egy zöldellő fasor végén megbúvó műteremlakás.
Madeline azért bérelte ki, hogy félrevonuljon, és kipihenje magát. Egy félreértés miatt azonban a fiatal londoni rendőrnő mellé betoppan Gaspard, az emberkerülő író az Egyesült Államokból, aki magányt keres az íráshoz. Nincs más választásuk, mint néhány napig osztozni a lakáson.
A műhelyt még mindig áthatja korábbi tulajdonosa, a híres festő, Sean Lorenz színek és fények iránti szenvedélye. A művész, aki képtelen volt talpra állni, miután a kisfiát meggyilkolták, egy éve halt meg, három festményt hagyva maga után, amelyeknek nyoma veszett. A festő páratlan tehetsége és tragikus sorsa nem hagyja nyugodni Madeline-t és Gaspard-t, akik közösen erednek a remekművek nyomába.
Ahhoz azonban, hogy megfejtsék Sean Lorenz valódi titkát, saját démonaikkal kell megküzdeniük egy drámai nyomozás során, amely örökre megváltoztatja az életüket.
Guillaume Musso Franciaország első számú kedvence, regényeit több mint 40 nyelvre fordították le. Művei a világ minden táján vezetik az irodalmi sikerlistákat, kiadók és filmproducerek versengenek értük.
Ljudmila Ulickaja: Csak egy pestis (Magvető Könyvkiadó, 2020)
Ljudmila Ulickaja harmincöt éves korában írt egy forgatókönyvet, amelyet egy forgatókönyvíró kurzus felvételijére szánt. A kurzuson végül nem vett részt, a szöveg pedig több mint negyven évvel később került elő, és nyert új aktualitást.
Rudolf Ivanovics Majert felrendelik Moszkvába, hogy beszámoljon a pestisvakcina-kutatás eredményeiről. Moszkvába érve köhögni kezd, ám arra gyanakszik, hogy csak megfázott a vonatúton. Felkeresi a szálloda borbélyát, majd miután egyre rosszabbul érzi magát, kórházba szállítják. A diagnózis: tüdőpestis. Megkezdődik a versenyfutás az idővel, hogy felkutassanak mindenkit, akivel útja során kapcsolatba került, és a nagy fekete autó elindul begyűjteni a kontaktokat.
A Csak egy pestis arról szól, mekkora tragédiát okozhat egy rosszul viselt maszk, hogyan kezeli egy autoriter állam a járványveszélyt, és hogyan ismétli a történelem folyamatosan önmagát. Ulickaja különleges forgatókönyve, amely kisregényként is olvasható, Morcsányi Géza fordításában jelenik meg.
Simon Sinek: Kezdj a miérttel! – Az inspiráló vezetés titka (HVG Könyvek kiadó, 2019)
Miért fontos inspirálnunk a vevőinket ahelyett, hogy manipulálnánk őket?
Miért tudnak egyes vezetők mindenki másnál jobban hatni a csapatuk tagjaira?
Miért nyereségesebbek és befolyásosabbak bizonyos vállalatok a versenytársaiknál?
Bármelyik szervezet meg tudja mondani, mit csinál; a legtöbb azt is el tudja magyarázni, hogyan csinálja; de azt csak nagyon kevesen tudják világosan megfogalmazni, miért csinálják. A miért soha nem a pénz vagy a profit – az mindig csak eredmény. Simon Sinek vezetési és marketing-tanácsadó a világformáló vezetők gondolkodását, cselekedeteit és kommunikációt tanulmányozva felismerte, hogy azért tudták inspirálni a környezetüket és értek el nagy dolgokat, mert ösztönösen a miérttel kezdtek.
Sinek e felismerés alapján megalkotott nagy hatású modellje, az arany kör filozófiája mentén egész szervezeteket lehet felépíteni, mozgalmakat elindítani, és tömegeket inspirálni – kis- és nagyvállalatoknál, nonprofit szervezeteknél és a politikában egyaránt. A való életből vett sokféle történeten keresztül kirajzolódik előttünk, mi kell ahhoz, hogy valóban vezetni és motiválni tudjunk – akár inspirálni szeretnénk másokat, akár valaki olyat keresünk, aki minket inspirálhat.
Isabel Allende: Tengernek karcsú szirma (Geopen Kiadó, 2020)
A spanyol polgárháború végéhez közeledve a fiatal orvos, Víctor Dalmau és a zongorista Roser Bruguera a Pireneusok hegyláncán keresztül, viszontagságos körülmények között menekül Barcelonából. Első állomásuk Franciaország, ahonnan a világhírű chilei költő, Pablo Neruda segítségével a Winnipeg nevű hajón vándorolnak tovább a költő által a tenger karcsú szirmának nevezett dél-amerikai országba, Chilébe. Beilleszkednek a társdalomba, már-már elhiszik, hogy megtalálták a békét, és életük nyugvópontra jutott, amikor Pinochet katonai puccsa után másodszor is emigrációba kényszerülnek, ezúttal Venezuelába. Kalandos körülmények között kerülnek vissza Chilébe, hiszen ahogy a szerző mondja, „ha eleget él az ember, minden kör bezárul”.
Sodró, megrendítő és felemelő események, nem hétköznapi szereplők kalauzolják végig az olvasót a 20. század Európáján és Dél-Amerikáján. Nincs hely a világon, ahol jobban ismernék a populista önkényuralmak és az ugrásra kész államcsínyek természetét vagy a lélek gyógyulásához fűzött reményt és a szerelem gyógyító erejébe vetett hitet, mint Latin-Amerikában, de még inkább Chilében. És nincs, aki erről érzékenyebben, árnyaltabban és pontosabban tudna mesélni, mint Isabel Allende.